<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
		>
<channel>
	<title>Kommentarer till Vet de då inte vad de gör?</title>
	<atom:link href="http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/</link>
	<description>i allmänhet och mitt eget i synnerhet</description>
	<lastBuildDate>Thu, 11 Mar 2010 08:28:34 +0100</lastBuildDate>
	<generator>http://wordpress.org/?v=2.9.2</generator>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
		<item>
		<title>Av: Meryem</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1299</link>
		<dc:creator>Meryem</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 19:00:18 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1299</guid>
		<description>Macha allah, tack för den fina och väldigt viktiga påminnelsen som du gav mig i denna text, MammaMarie!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Macha allah, tack för den fina och väldigt viktiga påminnelsen som du gav mig i denna text, MammaMarie!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: MammaMarie</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1252</link>
		<dc:creator>MammaMarie</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 21 Nov 2009 22:24:31 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1252</guid>
		<description>Jag tror att av de praktiserande muslimerna som inte bör slöja, så är det nog ganska nära 100% som inte gör det för att de inte tror de ska orka med pressen utifrån. Man ser ganska väl att jag är svensk. Ibland träffar jag på sådana muslimer; som inte orkar bära slöja. De frågar mig om jag ÄR svensk... på riktigt??!? Då kan dom få tårar i ögonen och berätta att dom inte orkade med utstötningen i samhället på grund av slöjan och tagit av sig den.... &quot;men om DU orkar, som inte vuxit upp med den, borde väl JAG orka mer&quot; säger dom.... 

När man försöker sträva till det bättre hela tiden, så är det klart att man blir förlåten. Allt går ju på ens niyah som du säger. Du har stor chans o tur i livet när du redan nu tänker på att rätta till negativa delar hos dig själv. Det är inte alla som är förunnade med den insikten.... tro inte att det är vanligt. Det gäller bara att tro på sig själv och våga stå för varje steg, då blir du stark.... både i själ och tro.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jag tror att av de praktiserande muslimerna som inte bör slöja, så är det nog ganska nära 100% som inte gör det för att de inte tror de ska orka med pressen utifrån. Man ser ganska väl att jag är svensk. Ibland träffar jag på sådana muslimer; som inte orkar bära slöja. De frågar mig om jag ÄR svensk&#8230; på riktigt??!? Då kan dom få tårar i ögonen och berätta att dom inte orkade med utstötningen i samhället på grund av slöjan och tagit av sig den&#8230;. &#8221;men om DU orkar, som inte vuxit upp med den, borde väl JAG orka mer&#8221; säger dom&#8230;. </p>
<p>När man försöker sträva till det bättre hela tiden, så är det klart att man blir förlåten. Allt går ju på ens niyah som du säger. Du har stor chans o tur i livet när du redan nu tänker på att rätta till negativa delar hos dig själv. Det är inte alla som är förunnade med den insikten&#8230;. tro inte att det är vanligt. Det gäller bara att tro på sig själv och våga stå för varje steg, då blir du stark&#8230;. både i själ och tro.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Samira</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1242</link>
		<dc:creator>Samira</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 21 Nov 2009 19:56:16 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1242</guid>
		<description>Jo det vet jag att man måste ha rätt avsikt tror det heter niyah på arabiska. 

Det är jätte synd att både från muslimer och icke-muslimer blandar sig in i saker som inte har med dem att göra..istället för att stöta. Vi lever tyvärr i en tid där hat är stor!

Hmm jag vet faktiskt inte varför jag inte bär slöja..jag vill men det är nåt som förhindrar mig..kanske är det andras åsikter jag är rädd för eller bli behandlad annorlundare..Jag har aldrig skämts för min religion på så viss..jag talar oftast om islam för mina vänner det är inget jag döljer och min tro är lika stark 

jag vet att ifall jag skulle sätta på mig den så skulle jag känna mig hel som muslim. Vad jag vet är att utan tvekan kommer jag att bära den i framtiden insallah..har tänkt mycket på det de senaste tiderna..så det kommer att bli snart insallah! Jag har flera brister som jag försöker rätta till och bli bättre och insallah får jag förlåtelse för dem!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jo det vet jag att man måste ha rätt avsikt tror det heter niyah på arabiska. </p>
<p>Det är jätte synd att både från muslimer och icke-muslimer blandar sig in i saker som inte har med dem att göra..istället för att stöta. Vi lever tyvärr i en tid där hat är stor!</p>
<p>Hmm jag vet faktiskt inte varför jag inte bär slöja..jag vill men det är nåt som förhindrar mig..kanske är det andras åsikter jag är rädd för eller bli behandlad annorlundare..Jag har aldrig skämts för min religion på så viss..jag talar oftast om islam för mina vänner det är inget jag döljer och min tro är lika stark </p>
<p>jag vet att ifall jag skulle sätta på mig den så skulle jag känna mig hel som muslim. Vad jag vet är att utan tvekan kommer jag att bära den i framtiden insallah..har tänkt mycket på det de senaste tiderna..så det kommer att bli snart insallah! Jag har flera brister som jag försöker rätta till och bli bättre och insallah får jag förlåtelse för dem!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: MammaMarie</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1240</link>
		<dc:creator>MammaMarie</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 21 Nov 2009 16:53:35 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1240</guid>
		<description>Samira:
Ja, visserligen är de grundläggande sakerna viktiga, t.ex bönen, fastan, hajj, slöjan mm...  men viktigast är ändå att veta varför man utför dom. Att be utan att vara medveten om varför du utför denna ritual är inte meningsfull. Är man ändock i det tillstånd att man tror på det, så bör man utföra dom och under tiden ta reda på meningen bakom dom. 

Slöjan är ju inte nummer 1 när man väl börjat tro. Det kommer liksom av sig själv. Man kommer till en punkt när man inte längre känner att det är rätt att gå ut bland folk utan slöja, det måste komma inifrån - absolut inte utifrån. Man bär inte sin slöja för någon annan än sin egen o Guds skull. 

Sådana påhopp, särskilt från muslimer, kan ofta ge motsatt effekt o man tappar lust o intresse för religionen. Men jag själv känner att jag skulle kunna fråga någon - särskilt om jag ser en person be o fasta o betalar sadaqa mm - respektfullt om orsaken varför hon inte valt att ta på slöjan, för uppenbarligen tror hon... jag blir nämligen nyfiken, lika mycket som de som är född muslim o förundras över hur JAG (som svensk) har valt att bära slöja... även hos dom (slöjbärade kvinnorna) finns tron att jag bär min slöja för att göra en annan man till viljes.... och DET känns för mig väldigt förnedrande; att någon (särskilt muslimer) tror att jag skulle hålla en man så högt att jag skulle täcka min kropp för hans skull!! Sådant visar MIG hur oerhört mycket okunskap det finns i våra egna led.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Samira:<br />
Ja, visserligen är de grundläggande sakerna viktiga, t.ex bönen, fastan, hajj, slöjan mm&#8230;  men viktigast är ändå att veta varför man utför dom. Att be utan att vara medveten om varför du utför denna ritual är inte meningsfull. Är man ändock i det tillstånd att man tror på det, så bör man utföra dom och under tiden ta reda på meningen bakom dom. </p>
<p>Slöjan är ju inte nummer 1 när man väl börjat tro. Det kommer liksom av sig själv. Man kommer till en punkt när man inte längre känner att det är rätt att gå ut bland folk utan slöja, det måste komma inifrån &#8211; absolut inte utifrån. Man bär inte sin slöja för någon annan än sin egen o Guds skull. </p>
<p>Sådana påhopp, särskilt från muslimer, kan ofta ge motsatt effekt o man tappar lust o intresse för religionen. Men jag själv känner att jag skulle kunna fråga någon &#8211; särskilt om jag ser en person be o fasta o betalar sadaqa mm &#8211; respektfullt om orsaken varför hon inte valt att ta på slöjan, för uppenbarligen tror hon&#8230; jag blir nämligen nyfiken, lika mycket som de som är född muslim o förundras över hur JAG (som svensk) har valt att bära slöja&#8230; även hos dom (slöjbärade kvinnorna) finns tron att jag bär min slöja för att göra en annan man till viljes&#8230;. och DET känns för mig väldigt förnedrande; att någon (särskilt muslimer) tror att jag skulle hålla en man så högt att jag skulle täcka min kropp för hans skull!! Sådant visar MIG hur oerhört mycket okunskap det finns i våra egna led.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Samira</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1238</link>
		<dc:creator>Samira</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 21 Nov 2009 14:49:17 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1238</guid>
		<description>Salam Aleyokomg 
Kan verkligen relatera mig till din text..har varit med om denna typ av dömandet av andra människor..allt från..&quot;när ska du börja använda slöjan&quot; på ett fönedrande sätt...kunde lika gärna skrika ut att jag är en dåligt muslim..skulle känna mig lika sårande..dessa vet inte att jag faktiskt ber, fastar och studerar islam men jag tar det lungt och skrattar bort deras dömande..
Jag vet att det är en synd att jag som en ung kvinna men jag försöker bli en god muslim och det är svårt när hatare som ser sig vara bättre en andra förnedrar en..men men vad ska man göra! tack för din fina blogg

Salam :)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Salam Aleyokomg<br />
Kan verkligen relatera mig till din text..har varit med om denna typ av dömandet av andra människor..allt från..&#8221;när ska du börja använda slöjan&#8221; på ett fönedrande sätt&#8230;kunde lika gärna skrika ut att jag är en dåligt muslim..skulle känna mig lika sårande..dessa vet inte att jag faktiskt ber, fastar och studerar islam men jag tar det lungt och skrattar bort deras dömande..<br />
Jag vet att det är en synd att jag som en ung kvinna men jag försöker bli en god muslim och det är svårt när hatare som ser sig vara bättre en andra förnedrar en..men men vad ska man göra! tack för din fina blogg</p>
<p>Salam <img src='http://mammamarie.se/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Maryam</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1232</link>
		<dc:creator>Maryam</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 20 Nov 2009 18:00:20 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1232</guid>
		<description>Bra skrivet, machallah!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Bra skrivet, machallah!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: MammaMarie</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1228</link>
		<dc:creator>MammaMarie</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 20 Nov 2009 08:45:55 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1228</guid>
		<description>Tack ska du ha, ja ett religiöst liv är inget värt utan ödmjukhet gentemot varandra; det gäller både muslimer emellan och muslimer gentemot icke-muslimer. Att trampa på varandra är ju inte en islamisk dygd precis, och det tycker jag vi ska ha i minnet när vi vill integrera med andra.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Tack ska du ha, ja ett religiöst liv är inget värt utan ödmjukhet gentemot varandra; det gäller både muslimer emellan och muslimer gentemot icke-muslimer. Att trampa på varandra är ju inte en islamisk dygd precis, och det tycker jag vi ska ha i minnet när vi vill integrera med andra.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Fatiha</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1227</link>
		<dc:creator>Fatiha</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 20 Nov 2009 08:42:03 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1227</guid>
		<description>Jag kan inget annat än hålla med.
Alla muslimer ska hålla varandra om ryggen.
Vi är muslimer vi tror och dyrkar samma allah.
Har alltid sagt att det som är i hjärtat är viktigast. Sen måste man även visa detta fast ändå vara ödmjuk i sitt sätt.
Älskar alla muslimer vare sig de är sunni, shia eller vad alla de andra &quot;gruperingarna&quot; heter.
Så länge de är ödmjuka i sitt sätt och har allah i sina tankar jämt så är jag din syster.

Väldigt bra skrivet ;)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jag kan inget annat än hålla med.<br />
Alla muslimer ska hålla varandra om ryggen.<br />
Vi är muslimer vi tror och dyrkar samma allah.<br />
Har alltid sagt att det som är i hjärtat är viktigast. Sen måste man även visa detta fast ändå vara ödmjuk i sitt sätt.<br />
Älskar alla muslimer vare sig de är sunni, shia eller vad alla de andra &#8221;gruperingarna&#8221; heter.<br />
Så länge de är ödmjuka i sitt sätt och har allah i sina tankar jämt så är jag din syster.</p>
<p>Väldigt bra skrivet <img src='http://mammamarie.se/wp-includes/images/smilies/icon_wink.gif' alt=';)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: MammaMarie</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1226</link>
		<dc:creator>MammaMarie</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 20 Nov 2009 08:39:05 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1226</guid>
		<description>Nor:
Tack så mycket!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Nor:<br />
Tack så mycket!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Nor</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1222</link>
		<dc:creator>Nor</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 19 Nov 2009 23:58:47 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1222</guid>
		<description>Tack för en jätte bra blogg. Verkligen bra text där..</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Tack för en jätte bra blogg. Verkligen bra text där..</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: MammaMarie</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1218</link>
		<dc:creator>MammaMarie</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 19 Nov 2009 20:35:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1218</guid>
		<description>Hahaa! Ja det var ett bra tips, hade jag inte tänkt på. Men jag tror inte jag är nån stor fighter egentligen... eller jo det är jag nog, jag orkar bara inte bråka särskilt länge...</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Hahaa! Ja det var ett bra tips, hade jag inte tänkt på. Men jag tror inte jag är nån stor fighter egentligen&#8230; eller jo det är jag nog, jag orkar bara inte bråka särskilt länge&#8230;</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Svarten</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1216</link>
		<dc:creator>Svarten</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 19 Nov 2009 18:51:34 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1216</guid>
		<description>Bahlool

&quot;kallas för muslimer, även om de är ateister&quot;

Det är inte så att de  &quot;kallas&quot; för muslimer, det kallar  sig själva för muslimer - oavsett om du anser dem vara rätttrogna.

Mammamarie

Använd knogjärn!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Bahlool</p>
<p>&#8221;kallas för muslimer, även om de är ateister&#8221;</p>
<p>Det är inte så att de  &#8221;kallas&#8221; för muslimer, det kallar  sig själva för muslimer &#8211; oavsett om du anser dem vara rätttrogna.</p>
<p>Mammamarie</p>
<p>Använd knogjärn!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: MammaMarie</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1214</link>
		<dc:creator>MammaMarie</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 19 Nov 2009 18:17:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1214</guid>
		<description>Svarten:
Ja, det blir kanske andra sånger sjungna på den här bloggen hädanefter.... har bara kavlat upp ärmarna hittills, funderar bara om jag ska fightas med eller utan handskar! =P</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Svarten:<br />
Ja, det blir kanske andra sånger sjungna på den här bloggen hädanefter&#8230;. har bara kavlat upp ärmarna hittills, funderar bara om jag ska fightas med eller utan handskar! =P</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: MammaMarie</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1213</link>
		<dc:creator>MammaMarie</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 19 Nov 2009 18:14:32 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1213</guid>
		<description>Bahlool, de jag hänvisar till här är INTE de som är sekulära muslimer som lever sitt liv, eller de som anser sig vara mer eller mindre religiösa... jag pratar om dom som verkligen går hårt ut och pekar med hela handen på andra - som faktiskt kallar sig muslimer - och säger &quot;DU ÄR INTE MUSLIM!&quot; Vill man att Koranen ska skrivas om så faller ju en sådan utanför de &quot;grundläggande begrepp&quot; man bör hålla fast vid för att säga sig tro på Islam.

Jag kan tala om eller ge råd till andra, men jag har ingen rätt att säga att du inte är muslim - att man inte direkt är en mo&#039;min kan man ju hävda, men kallar man sig muslim så måste vi (som muslimer) respektera det.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Bahlool, de jag hänvisar till här är INTE de som är sekulära muslimer som lever sitt liv, eller de som anser sig vara mer eller mindre religiösa&#8230; jag pratar om dom som verkligen går hårt ut och pekar med hela handen på andra &#8211; som faktiskt kallar sig muslimer &#8211; och säger &#8221;DU ÄR INTE MUSLIM!&#8221; Vill man att Koranen ska skrivas om så faller ju en sådan utanför de &#8221;grundläggande begrepp&#8221; man bör hålla fast vid för att säga sig tro på Islam.</p>
<p>Jag kan tala om eller ge råd till andra, men jag har ingen rätt att säga att du inte är muslim &#8211; att man inte direkt är en mo&#8217;min kan man ju hävda, men kallar man sig muslim så måste vi (som muslimer) respektera det.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Svarten</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1210</link>
		<dc:creator>Svarten</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 19 Nov 2009 14:33:21 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1210</guid>
		<description>Jisses! Det var ord och inga visor.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jisses! Det var ord och inga visor.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Av: Bahlool</title>
		<link>http://mammamarie.se/2009/11/vet-de-da-inte-vad-de-gor/comment-page-1/#comment-1209</link>
		<dc:creator>Bahlool</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 19 Nov 2009 14:02:38 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://mammamarie.se/?p=1065#comment-1209</guid>
		<description>Det är ju det här, att man måste göra skillnad på dem som man anser är dåliga muslimer för att de tillhör en viss sekt eller en viss gren och att tala om dem som inte föjler islams principer.
Jag har inga problem med att säga åt en person som tycker att Koranen måste omskrivas eller att homosexualitet är tillåten i islam, att han eller hon är ute och cyklar. 
Det finns vissa principer i islam som man måste följa för att kalla sig muslim och vissa för att kalla sig mumin.
Jag har sett hans lista och sett att det finns folk där som enbart kommer från en &quot;muslimsk kultur&quot; och därför kallas för muslimer, även om de är ateister även om de inte skrivit eller yttrat att de är muslimer. Ska man verkligen inte tala om för dessa att de har valt fel väg när de står och försvarar musik, dans, alkohol, sex osv?</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Det är ju det här, att man måste göra skillnad på dem som man anser är dåliga muslimer för att de tillhör en viss sekt eller en viss gren och att tala om dem som inte föjler islams principer.<br />
Jag har inga problem med att säga åt en person som tycker att Koranen måste omskrivas eller att homosexualitet är tillåten i islam, att han eller hon är ute och cyklar.<br />
Det finns vissa principer i islam som man måste följa för att kalla sig muslim och vissa för att kalla sig mumin.<br />
Jag har sett hans lista och sett att det finns folk där som enbart kommer från en &#8221;muslimsk kultur&#8221; och därför kallas för muslimer, även om de är ateister även om de inte skrivit eller yttrat att de är muslimer. Ska man verkligen inte tala om för dessa att de har valt fel väg när de står och försvarar musik, dans, alkohol, sex osv?</p>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>
